Negativt inlägg.


Jag förstår inte hur det kan få plats så mycket hat och negativitet i min lilla kropp, det är ett under att jag fortfarande sitter ihop.

Detta är ett väldigt negativt inlägg, om ni inte orkar med mitt ventilerande så föreslår jag att ni klickar vidare.

- Först och främst. Jag hörde igår på radion: En utländsk man fick bidrag från arbetsförmedlingen. När man får dessa garantier, jag är en av dom som fått det, så måste man ta första bästa jobb eller praktikplats man får annars får man inte längre pengarna. Denna man hade fått en praktikplats men han tackade nej åt den enbart för att chefen var en kvinna - det var emot hans religion. (!) Efter det drog AMS in pengarna och då stämde han dem. Nu ska han få 66.000kr i skadestånd.

Låt mig andas. Vafan har hans religion med det att göra? HAN ÄR I SVERIGE! Går man på svensk mark, andas svensk luft och lever på svenskars skattepengar, då får man fan acceptera att Sverige har jämnställdhet. Att kvinnor inte behandlas som djur, att inte kvinnor disrimineras lika mycket som i övriga världen, att kvinnor faktiskt kan göra karriär - om det inte passar, ÅK HEM MED ER ERA JÄVLAR, bli dödade eller förföljda eller trakasserade etc - om ni inte kan acceptera att ni befinner er i ett land med en annan syn på livet, andra lagar, andra rättigheter, andra system, annan religion - KOM INTE HIT. Sen har han mage att stämma dom när de hjälpt honom? Bara för något han inte accepterat. Om vi kommer till deras land och kvinnor vägrar bära slöja så kan dom skjuta en?

ÅT HELVETE MED MUSLIMER OCH KORANEN - åt helvete med all religion överhuvudtaget. Åt helvete med er allihopa! Äckliga jävlar.


- För det andra. Jag hatar arbetsplatser då människorna i fråga är arbetsskygga - och när man säger åt dem för att man är less att jobba sitt eget och även behöva ta allt deras för att de anser att fikapauser och surfa på internet under arbetstid är lämpligare - så sköter man helt plötsligt inte sitt jobb och kanske inte är lämplig för att vara där? Snacka om att inte kunna ta kritik. Seriöst, får alla idioter äga ett företag these days?
Det är som att gå fram till en treåring: "hej, vill du äga ett företag?" - ungefär samma sak. Jävla lekstuga. Kan jag inte få ett jobb med en bra chef - som har koll på alla arbetsrättigheter, alla papper, har koll på sina arbetsuppgifter etc - samt att de är seriösa? SNÄLLA. Jag på mina ynka 20 år kan mer än de vuxna som är 20 år ÄLDRE. Det är fan PINSAMT. Hade det inte varit för mig, hade stället gått under nu - och de har mage att säga att jag inte sköter mitt jobb.

Snälla, sätt en kula i mitt huvud. Jag tar hellre en kula än att jobba för en bunt med skojjare.

- För det tredje. Kontaktar man facket så säger de att man ska få all hjälp man behöver. Det är de. Dom säger det, men inget annat händer. VAD I HELVETE! Varför ska jag betala massa pengar varje månad UTAN att få hjälp? Vad är det för fel på alla arbetsplatser? Jävla skojjare dom också.

Jag kommer nog att sluta som Ted Gärdestad - Jag tar livet av mig för att jag tycker att världen är den sorgligaste plats jag någonsin besökt.
SNÄLLA, kan ingen bara döda mig? jag ber er.. - it makes your head all messed up.


Hjälp mig..


Tell me, we both matter, don't we?



Dagens citat:
"Man hittar alltid fördelar hos de man hyser agg mot -
Då man stöter på någon värre"


- Samantha Sanchez Grundén.

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej



Har läst din blogg ett tag nu och tycker att den är riktigt bra, du skriver bättre än dom flesta…



Jag har en vän som har jobbat på samma företag som du å vad jag har förstått enligt henne så säljer huvudcheferna kontrakt till första bästa bara dom får sin bonus, så att dom som jobbar som biträde kan ha vilken jävla idiot som helst till chef. Å det är bara för att dom högsta cheferna inte alls har några krav på dom som dom säljer sina kontrakt till och sånt är ila. Det stinker skit om sånt…



Sen tänkte jag tipsa dig om en blogg, vet ju inte om du har läst den, men om man är nere och inte orkar så kan man tänka på denna tjejs öde i denna blogg och faktiskt uppskatta livet å att andra kan ha det så himla mycket värre, nu vet ju inte jag varför du mår så himla dåligt, och jag vill absolut INTE klanka ner på dig tänkte bara att jag skulle försöka att få dig att orka le lite mer…



www.jagefrisk.blogg.se



Haha å du har så himla rätt när det gäller han på arbetsförmedlingen, haha. Men arg, jo det kan man ju bli =) jävligt ARG..



Hej då

2010-02-10 @ 13:22:31
Postat av: Grajjer

Det där stämmer si så där... Han fick praktiken, vägrade skaka hand med kvinnan pga hans religion och då "sparkade" kvinnan/chefen honom då hon ansåg att han hade ett felaktigt beteende - påstås det...

Han stämde dom och fick cash, vilket är bra då det betyder att fler av oss "obetydliga" människor

kan få rätt i framtiden och inte bara sopas

under mattan...

Myndigheter har inte alltid rätt som de låssas.

2010-02-10 @ 20:28:51
Postat av: Mikka

Det är lite av samma skit är. Arbetslös och bytt stad till sundsvall. Ja, verkligen men kul att hitta din blogg så man kan hänga med lite i svängarna! :D

2010-02-10 @ 21:05:47
URL: http://mibyn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0