Fall to the ground.


Igår var jag och Cindy på Anchor :)

Igår var jag ledig. Klev ändå upp riktigt tidigt eftersom jag skulle på mitt första möte med kuratorn. Gick väl bra antar jag, hehe. Så jag fick lite uppgifter med mig att göra tills nästa vecka då vi ses.. Men jag tycker fortfarande att mina "egen terapier" är mycket bättre. Men jag fick lite svar på några frågor som störde mig. De ord som fick mig att öppnas och känna mig sårbar var när hon sa "Du är inte onormal Samantha, väldigt många regerar sådär på dessa saker. Vissa får inte ens uppleva något av vad du gjort under en hel livstid..." - Hoppas verkligen MÅNGA inte får uppleva allt jag gjort. hehehe.

Fick mig en bra tankeställare iallafall, hon förklarade vad jag "var" och det kändes skönt att ha ett ord på det. Människor som inte känner mig behöver inte veta vad som har hänt, jag mår bara dåligt för att jag varit med om så mycket saker i mitt liv som verkligen förstört mig totalt psykiskt och fysiskt. Jag har haft kraftig ångest så länge jag kan minnas, runt en 12 år. Men jag är riktigt bra på att dölja det, många års träning, det sa även kuratorn, att dom flesta gör så.

Nu tänker ni nog: Varför skriver hon ut detta på internet? Ja, för att detta är min ventilation, min öppna dagbok, mina tankar och känslor. För varje gång jag säger högt att jag mår dåligt, mår jag bättre. Ju fler som vet sanningen, desto helare känner jag mig.  Det är de viktigaste. Och återigen, tack älskling för att du alltid finns för mig. Din förståelse, att du inte springer ifrån mitt vanställda inre, mitt vridna liv. Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna berätta precis Allt för någon utan att dom skulle springa iväg. Du gav mig inte ens en konstig blick. Du helar mig.

Efter kuratorn fick jag skjuts av älsklingen till Cindy. Vi drack kaffe och pratade om massor. Tog med barnen till Globen city och kollade på lite saker. Sen hem igen, kollade på film, lekte, mös. Sen gick vi ut som sagt, sen sov jag där. Sov inte en blund på hela natten, klev upp 08.00, dags att jobba ett 11 timmar och 30 minuter långt pass. Lagomt roligt må jag säga :(

Sitter hos baby nu medan han är i Gävle :( usch.. Hatar då han inte är hemma, vill ha din värme och närhet =) Nu ska jag duscha, sen fixa min överraskning till C och sedan diska.... sen, SOVA.


Beauty.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0