Fears.


"En riktig vän är en som träder in när övriga världen träder ut."
källa: Walter Winchell

Ja ni.
Jag har jobbat och varit så otroligt jävla sliten denna vecka att jag inte orkat skriva. Det är så mycket strul just nu att jag blir galen, jobbet såklart. Även hört att det är många fler som jag känner som har idioter till chefer, hur kommer det sig? Varför ska man vara ett svin bara för att man är chef? Helt ologiskt. Borde finnas en lag på det där. Jag ska försöka framföra en sådan lag någon gång. Samma sak med facket, varför finns dom överhuvudtaget? Dom hjälper ju ändå ingen? Lata människor som bara sitter på ändan dagarna långa och hovar in stålar.

FY SKÄMS PÅ ER.

Jag ska nog ta och starta ett eget fackförbund och bli den bästa fackrepresentanten i världen, jag ska bli tiptop, tjäna miljoner, hjälpa alla människor jag kan, världen skall bli en bättre plats! Punkt slut. Resten kan börja gräva sin egen grav tills jag är klara med dom - för jag kommer att ÄTA dom till frukost och sedan skita ut dom. (omoget jag vet, kunde inte hålla mig.)

Nog om detta.



Jag tänkte skriva lite om saker
jag är rädd för och saker jag drömmer om och älskar. Tänkte dela med mig av det till er och även mig själv, kan vara roligt att gå tillbaka någon gång och läsa allt. Synd att jag raderat så otroligt många bloggar jag haft, hade varit roligt att läsa om allt idag. Nåväl.


• Jag är otroligt rädd för spindlar, getingar och myror. Ja, alla kryp, men speciellt dem. Jag vet inte varför, men jag är rädd för att en geting skall sticka mig, eller att en myra skall bita mig eller att en spindel ska krypa på mig.. Usch, dom är så äckliga. Jag blir livrädd. När jag bodde hos Emilia en period innan flytten till Stockholm såg jag en fet spindel krypa på golvet, jag bara skrek och ropade på hennes mamma som tog upp den med _handen_ och kastade ut den?! What the f.... liksom!

• Mörker. Jag är riktigt jävla mördrädd. Men jag tänkte på det idag när jag var i mitt filosofiska stadium, det är inte mörkret själv jag är rädd för. Jag är alltid rädd när det är mörkt eller låter då det är mörkt för jag tror att någon är inne hos mig. Inte bara när det är mörkt, står jag själv inne i badrummet och duschar tror jag alltid att någon står bakom mig eller bakom drapperiet och jag måste alltid kolla flera gånger för säkerhetens skull. Är jag även ensam vågar jag ibland inte tvätta av ansiktet och blunda med båda ögonen. Så man kan väl säga att jag är rädd för att någon ska vara inne hos mig utan att jag vet om det.. Jag känner mig helt enkelt inte trygg.

• Jag har bacillskräck (stavning). Jag klarar inte av offentliga toaletter, eller ta på rulltrappans band, ta i ett räcke vid en trappa osv. Jag måste alltid "smeta av" äcklet på mina kläder. Trots allt detta, är jag nagelbitare. Går liksom inte ihop.

• Jag är rädd för att släppa in människor i mitt liv. Jag är rädd att dom ska svika mig, bedra mig, ljuga för mig, lämna mig. Då detta alltid funnits i mitt liv, så har jag mina försvarsmekanismer. Senast igårkväll då jag och min älskade tyvärr bråkade så sa han "Alltid när du blir arg eller sur så stänger du in dig, du omsluter dig själv och vill inte öppna upp dig". Jag vet älskling och förlåt mig. Men med åren har jag lärt mig att tygla mitt spanska temprament, skulle jag släppa fram allt blir jag bara svart för ögonen och kommer att slå ner dig. Haha sorgligt men sant. Jag blir helt galen, fråga mina kompisar från Norr, dom vet. Fan höll på att hugga ut ena ögat på Emilia med en blyertspenna när jag blev arg på henne en gång.. Helt absurt xD (Förlåt igen för det..) En annan gång med mitt ex, så istället för att slå honom igen, så slog jag hål i hans vägg med min hand...
Jag stänger nog in mig mycket för jag är rädd att säga för mycket saker som jag inte menar och inte kan ta tillbaka det, som jag alltid gör i studens hetta. Mycket sådant, men jag ska försöka att inte tygla för mycket, eller hur man nu skall förklara det.

• Jag är rädd för framtiden. Jag tror aldrig att jag kommer att klara mig. Antingen inte överleva eller så kommer jag inte att hitta det rätta yrket, rätta linjen, få en bra inkomst, ett bra jobb, en fin lägenhet, en trygg framtid för mina framtida barn osv osv. Jag har världens åldersnoja redan och önskar att dygnen kunde ha fler timmar.

• Jag är rädd för att jag aldrig kommer att läka ihop. Att mitt förflutna kommer att förstöra för mig längre fram, eller förstöra för andra.



• Jag vill hålla på med design, färg och form. Designarkitekt, heminredare, nagelterapeut, hårstylist, makeup artist, webbdesigner osv. (Jag vill även bli psykolog, en dröm sen länge tillbaka)

• Jag drömmer om att få det perfekta huset. Jag vill bo någonstans där man har nära till skogen, men ändå inte Norrland. Jag vill ha en stor tomt med ett fint staket, jag vill ha massor av växter i form av buskar, blommor, träd, plantor osv. Jag vill ha ett tegelhus i färgerna vitt och brunt. Jag vill ha en enorm altan och garage. Jag vill ha två om inte tre våningar - självklart med en walk-in-closet.

• Jag vill jobba utomlands ett tag. Typ 6 månader eller 1 år, helst i Spanien så jag kan lära mig språket mer. Jag förstår typ allt dom säger men jag kan inte prata tillbaka vilket suger. Nu kan alla i min familj flytande spanska förutom jag. Det suger ännu mer.

• Jag vill ha tre barn, men det räcker med två. Antingen två pojkar och en tjej eller ett av varje. Och då vill jag ha en son först (killarna ska skydda tjejen) haha.

• Om 10 år vill jag äga mitt egna företag.



Sådärja, lite egen terapi offentligt.

Häähä.

Nu är mina kontrakt på lägenheten påskrivna så nu är den min, offical. Snart ska jag börja ringa runt till alla möjliga bolag. Elbolag, hemförsäkringar, internet, tv etc etc. Börja spara så jag kan shoppa järnet till min lägenhet.

Om exakt 14 dagar åker jag till Japan, Tokyo. Då ska vi kolla på sumobrottning xD moahaha.

I Juli åker vi eventuellt till Galicien, till pappa :) Den jäveln har ju flyttat dit och lämnat Mallorca, men brorsan bor kvar där i alla fall. Lillen.

Godnatt, imorgon väntas jobb. Igen. aaaaaaaaaaaahhhhhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0