Over and over..


Oj vad glad jag såg ut. Livet vettu :) inte alltid som man räknat med!

Jag är i alla fall världens gladaste människa idag - JAG FICK LÄGENHETEN och kontraktet är på väg till mig för påskrivning. Just nu har jag precis allt jag önskar mig (förutom jobbet) men utöver det, ALLT.

Trots att jag är världens lyckligaste och världens gladaste idag så kom jobbet och förstörde mitt underbara humör IGEN. Alltid något med det där hell hole som förstör min dag. Nu är det inte för att det varit en jobbig jobbdag, nejnej, idag och igår och dagen innan det etc, har varit underbara faktiskt. Jag har för en gångs skull skrattat på riktigt, haft roligt, känt att det varit skönt... Men det är all denna strul med papper, pengar, löner, OB med mera. Alltså varför startar man ett företag om man inte har koll på något? Jag blir GAAAAAAAAAAALEN!

Snart kommer jag åka in till någon skit gata och sälja min sköra lilla kropp till någon främling bara jag slipper den där resturangen. Jag skiter i alltså, jag pallar inte.

Men jag tänker inte låta det gå ut över mitt underbara humör, jag önskar jag hade älsklingen här som peppade mig att trycka undan alla negativa tankar, all ångest, allt dåligt samvete, all ilska, all äcklighet. En kyss kan skölja bort allt men denna natt kommer att vara lång.

Nästa vecka ska jag på mitt första samtal med kuratorn eller psykolog eller vad hon nu är. Jag är lite nervös, det är ändå mitt trasiga, skamsiga, äckliga liv jag skall blotta inför en vilt främmande människa. Okej, tänker inte direkt berätta allt på en gång men.. Vill man må bättre så måste man berätta, stegvis i detta fall. Tog mig 12 år att berätta hela sanningen för någon, så frågan är hur lång tid det kommer att ta med denna kvinna :)



Jag önska att jag kunde vara mer:
Nej, tänker aldrig mer tänka en negativ tanke igen. Kommer det problem eller negativitet - stoppar jag undan det. En liten svart låda skall finnas brevid mig hela tiden och i den ska jag lägga ner allt det jobbiga. Sen stoppar jag undan den under sängen, sätter mig upp, sjunger en väldigt glad sång samtidigt som spegeln går sönder på grund av min icke ljuva stämma. Även om det skulle regna eller snöa ute, skulle jag ta på mig mina finaste kläder och skutta ut med världens leende på läpparna och älska allt och alla.

*Drömmer mig vidare* om det ändå vore så enkelt. Jag ska nog försöka :D


Du ger mig styrka. Jag älskar dig. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0