The mirror's truth.




Ehm... Hänt senast? Jobbat. Sovit. Ätit. Åkt pendel. Jobbat.

Trippelmord i min hemstad, jävligt hemskt. Man kunde aldrig tro att han var kapabel till det. Redan när den första raden på aftonbladet om trippelmordet dök upp så fick man några sms. När jag hörde direkt att det var hans hus, min första tanke var "Åh nej, hoppas ingen har mördat honom! Ingen kan väl vilja honom något ont" .. Jojo, så var det han som var mördaren. Hade aldrig i hela mitt liv kunnat tro det. Usch. Så jävla hemskt. Tänker ofta på deras mamma, hur hon ska ta sig igenom detta, jag hoppas verkligen att hon gör det, att hon inte ger upp.

Anyways.
Idag kom Fredrik och Marie förbi på en fika och spelade lite kort. Imorgon ska jag och C hem till min mammas kille och käka och umgås med alla där, ska bli riktigt roligt. På söndag blir det antagligen Cindy eller hålla på i lägenheten.

EN TANKESTÄLLARE FÖR ALLA LÄSARE?

Jag måste bara kolla med allmänheten... När ni går på en resturang, spelar ingen roll om den är dyr eller billig - Le Rouge eller SUBWAY. När ni går till ett ställe och käkar, tar ni inte undan erat skräp efter er? Varför lämnar man det kvar på bordet? Gör man så hemma också?

Eller varför står man och tjafsar när det är jätte mycket folk bakom, för någon skit grej som att man la en oliv för mycket på mackan? Varför ska man krångla till allt? Varför ska man alltid vara så jävla sur? Sucka för varje fråga man ställer - (går man till en subway vet man att det är många frågor som kommer, hört talas om Mcdonalds då istället?) Eller vill att man ska snabba sig mer än vad man gör (våran stressnivå är så hög ibland att det blir svart för ögonen, och då vill man att det ska gå snabbare? Trots att de ser att man gör 110 mackor samtidigt)

Sen tycker jag det är lustigt med människor som säger "Aaaah, jag är vegetarian men jag äter fisk" - Då gillar man inte kött men det gör dig inte till vegetarian om du fortfarande äter fisk.
Eller muslimer som kommer och frågar om det är fläsk i skagen? VA? Skämtar ni? Eller "Aaaah, jag vill ha en BMT" (den innehåller bara fläsk) - "kan jag byta ut skinkan mot kalkon?" - (eeehm, ska du inte bara välja en annan macka? Varför göra det krångligare än vad det är) - För att vara muslim är många väldigt dåligt pålästa om vad fläsk överhuvudtaget är eller vad dess olika former heter. Snark.

Och om man stressar och frågar snabbt "Och vilken dressing vill du ha?" (observera att det står femton stycken bakom denna person och man är speedad som fan och stressar som en idiot) - Sen får man inget svar? Man kollar sakta upp av irritation och ser att människan framför NICKAR?! SVÅRT ATT SÄGA "JA JAG VILL HA EN JÄVLA VITLÖKSSÅS!!!! TACK!!!" - Varsågod, BAM, snabbt, effektivt, alla är nöjda och glada.... Nej.... Gör det på jävligaste sättet som går, så krångligt som möjligt och helst tjockt med segt.

Eller det vanligaste: "Hej, jag vill ha honeyoat bröd..."
"vi har inte det, det är slut... Men vi har mörkt bröd om det går bra? Samma sak fast utan honung och havre"
"Har Ni Inte... Honeyoat? Vad är detta för ställe? Va? Dålig timing, dålig planering, riktigt bra..."
"Vi öppnade för fem minuter sedan, brödet tog slut igår, det tar ungefär en timme och 12 minuter för att baka nya, samt ytterliggare några minuter för att svalna, det tar även tid att baka dem... Nej, förlåt drottning av Saba att jag inte hann göra just ditt bröd, förlåt att mörkt bröd inte passar dig ers höglighet...."

Okej jag svarar inte så... Jag LER så stort att det gör lite ont i hjärtat, underkastar mig själv, gör mig själv underlägsen deras makt för jag är deras slav.... Och jag svarar "Det är ungefär 20 minuter kvar om du orkar vänta, jag beklagar verkligen detta! Förlåt?"


Jag kan fortsätta hela natten.
Sometimes I Just Hate my life....  Tur att man har arbetskamrater som får en att lyckas genomlida detta! :P Jag hatar människor. Är det inte resturanger så är det butiker eller telefonförsäljare, människor är elaka mot. Vafan, visa lite kärlek och respekt mot människor. Ni beter er som djur! När jag går till en resturang eller en butik, så ler jag med hela hjärtat, är så glad och hjälpsam som möjligt, gör det så lätt som möjligt för alla och tackar sedan jätte mycket för hjälpen eller den goda maten. Varför? För det kan göra dom glada, jag kan göra deras dag bra. För det är precis så jag känner, när någon kommer till mig och är sådär trevlig och glad. Det raderar alla hundra tidigare sura och griniga kunder.


Tänk på det nästa gång ni går någonstans - Hur vill ni själva bli bemötta om ni var i dennes kläder?

Kommentarer
Postat av: Zandra

Förstår dig till 100%

Folket i sthlm har inget vett. Så enkelt är det.Jag önskar jag fick säga de jag ville till mina kunder oxå... Fan, dom skulle gapa. För dom tror att dom kan säga vad fan dom vill till oss som jobbar, att det är helt okej. Att vi är ett gäng robotar som kan ta vad som helst. No feelings at all. Idioter hela bunten. Lider med dig! KRAM!

2010-05-15 @ 19:58:19
URL: http://barnimagen.blogg.se/
Postat av: Zandra

Flytten har gått bra :) Men nu är vi nere i Sthlm igen för sista jobb innan bebis kommer. Japp, vi har flyttat in på th. hellmansv. Vem är din kompis? Har bara träffat ett par gamla damer i trappen än så länge :P Med bebis är det bra, snart kommer han ut :) Kommer bli underbart. Ja vi pratar verkligen alldeles för lite.. men det blir ju så, dagarna går o sjukt nog är man för inne i sig själv jämt. Hoppas du mår bra? Vi hörs :)

2010-05-15 @ 22:45:55
URL: http://barnimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0