Invited.

Visst är det underbart när man helt plötsligt inser att man har en bortglömd glassbytta i kylskåpet? Jag kan liksom inte sluta le. Chokladglass med extremt stora chokladbitar innuti. I'm in heaven. No, really, I'm in heaven.

Mindre roligt att inse att man varit sjuk i exakt en vecka. Min sjukdom har gått baklänges. Istället för att börja med ont i halsen, feber, snor och hosta har det gått baklänges. Sjukt irriterande. Lite jobbigt att jobba sjuk, men riktigt skönare än att bara ligga hemma. Urgh, gillar inte det, blir så rastlös. Och min svenska verkar bra.
Jobbade i Haninge Centrum idag, så himla skönt att ha jobbet 2 min ifrån mitt hem. Blir inga byten eller en lång process. Åkte dock in till city med brorsan och handlade diverse nödvändigt till honom och fikade lite onödigt mycket.

Så, nu har jag bloggat på riktigt för en gångs skull - talat om för er om hur min underbara dag varit. Varsågod, ni behöver inte tacka mig.

Vidare till något roligt, böcker.
Jag fyllde ju år nyligen och fick alla de fyra böcker jag önskat mig. Varav två jag snart läst ut.

Bok 1.
Vargsläkte skriven av Caroline L Jensen.


(Klicka på bilden för att kunna komma till Adlibris.se och se vad boken handlar om)
För de som är intresserade det vill säga ;)
Boken handlar självklart om vad titeln berättar - Vargar,
eller rättare sagt Versipellis, Varulvar. Självklart måste jag läsa den!
Den var riktigt bra faktiskt!

Bok 2.
Waking the witch skriven av Kelley Armstrong.
Tredje boken ur The Otherworld Series.

(Klicka på bilden för att läsa om den.)
Handlar även denna om vad titeln berättar. Om en häxa, även denna jättebra.
Snart läst ut den, hon skriver väldigt fängslande så det är svårt att släppa den..
Hon binder ihop alla böcker väldigt bra.

Bok 3.
Silence skriven av Becca Fitzpatrick.
Tredje boken ur hennes "Fallen ängel" serien.

Handlar om fallna änglar, deras avkommor och svår kärlek.
Allt i ett mina vänner. Dom första två böckerna har varit riktigt bra,
denna bok sätter jag mina tänder i härnäst.

Bok 4.
Ödets Svärd skriven av Andrzej Sapkowski.

Handlar om Häxkarlen Geralt från Rivia.
Han dödar monster som vampyrer, varulvar etc etc etc. Allt.
Första boken var väldigt cool och denna låter mer spännande.
Dessa böcker är även väldigt populära.


Nej, glass var det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0