Miss.


Här hade jag och mamma varit och hämtat kartonger från dollarstore. Mamma där framme som bär några kartonger, på väg hem till våran gamla lägenhet i Härnösand. Där vid industriområdet. Bakom skogen låg våran lägenhet..


När vi kom hem släppte jag ut katterna, satt på altanen och tänkte "snart bor vi inte kvar här.. Där vi bott i 10 år.. Snart är allt borta" It was sad.


Kändes konstigt att kasta nästan alla mina saker, se mitt rum, mitt liv, i små lådor.


Jag saknar mina tjejer.


Jag saknar lugnet, vännerna.


Jag saknar skogen, det rosa huset, utsikten, mia.


Jag saknar att skratta tills jag får ont i magen, jag saknar min clown-sida.


Jag saknar alla fula minnen, alla studentfester, alla andra fester och min underbara milliz.


Jag saknar friheten, jag saknar alla vettiga människor, jag saknar mina minnen, jag saknar den klara luften, jag saknar solen och Härnösand på sommaren. Lukten av gräs, blommor, träd och hav.


Sälsten.


Behövde någon att prata med om flytten, förändringen, någon som själv varit med om det. Någon som redan bott dit jag skulle flytta.


Jag saknar att stå vid fönstret i mitt gamla rum, kolla ut mot skogen, fotbollsplanen och vägen. Kolla på de få människor som gick förbi, människorna som spelade fotboll eller de som lekte med sina hundar i skogen. Jag saknar känslan.


Jag saknar alla roliga och knäppa stunder i skolan, det var så skönt.


Jag hade dock en konstig stil, men den var ändå skön.


Hur ofta hittar man ett par glasögon mitt ute i skogen?


Mamma flyttade till Stockholm, jag flyttade ut till buschen med min bästa tjejkompis och hennes mamma. Jag hälsade på mamma där, det kändes konstigt. Nu hade jag ingen kvar i Härnösand. Dröjde bara någon månad så flyttade jag också..


Jag försvann. Om jag var kluven där, då hade jag önskat att jag visste hur jag skulle bli då jag flyttade. Då kanske jag inte hade tagit allting för givet. Då hade jag kanske uppskattat allt jag hade. Vem är jag nu? Vem är jag?

 


Jag är så glad att jag har dig, det är de enda jag uppskattat med flytten. Därför är jag glad att jag gjorde den. Tack för att du drar ner mig på jorden, tack för att du hjälper mig. Jag älskar dig baby.

 

 


Kommentarer
Postat av: Milliz

aww, saknar dig med!! Har kommit in en sån där dålig-på-att-höra-av-mig-period igen..Oftast är det allt eller inget när det gäller mig" Men lovar att ringa någon dag :)

2010-02-03 @ 22:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0