Lobster night.

Ikväll åkte jag och Christian till Bang och Elvira. Det gjorde vi igår också, men då var Fredrik och Marie med också :) Kan börja med gårdagen. Vi åkte till Bang & Elvira och käkade pasta med musslor, otroooligt gott. Efterätt blev hemmagjord fruktsallad, godis och chips till en bra film ^^ Mysigt.

Idag åt vi hummer, krabba, räkor, kräftor, röding, gravad lax, oliver och bröd med rumstempererad ost. ;) OTROLIGT gott. Jag & Christian fick lära oss hur man delar på en hummer och krabba och serverar dem bäst, så nu är vi bad asses ;) Efter det avnjöt vi massa rosé i soffan, drack vanilla cappucino och fick sedan en skaldjurs fond av Bang. (Man lägger allt skal och rester av skaldjuren man ätit i en kastrull med massa annat och tar vätskan som kommer från det) Också jätte gott, men en aning starkt. Vi fick även en liten drink också :) En riktigt trevlig kväll.

Jag & babe åkte hem i tid för han skall jobba imorgon. Så nu softar vi och dricker en Malibu drink här i soffan, gött.


Lite bilder? Självklart. Dessa bilder har jag tagit från Bang's facebook, han är ju helt otrolig på att ta bilder också!








Gårdagens mys.


Baby häller upp vin fint till oss. Jag sitter i bakgrunden ;) wöw

WOW, jag delar en hummer!!

Hahahaha, jag fick upp hela häligheten direkt på gaffeln!

Fond.

Skaldjurs fond :D



Godnatt ^o^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0