A day without rain.


Sleepyhead!

Alla har vi våra morgonrutiner och jag tänkte dela med mig av mina. Det fick bli denna söta katt på bilden som påminner om min förra katt Snoddas - eftersom jag inte hittade någon bild på min sambo när han sover. Båda är lika söta!

Jag brukar alltid ställa mitt alarm på 4 olika tider för annars kommer jag inte upp. Oftast stänger jag av det fjärde alarmet och ställer om klockan minst 2 gånger. Ibland även efter detta kan jag somna om ändå och vakna i panik med lite tid kvar att göra sig i ordning på. Jag sätter mig alltid upp en stund i sängen och gnuggar mina ihopväxta ögon (det känns som det) innan jag klampar iväg som en zombie till badrummet.
Därefter sminket, de flesta vet att jag målar mig ganska mycket - för att vara ärlig, jag har röda fläckar och ärr i ansiktet, därav allt spackel. Det brukar ta mig 20 min då jag är som tröttast och inte orkar vara snabb. Under mina mornar med panik tar de 10 min.
Därefter klampar jag ut i köket för att göra mig en kopp te och 2-3 mackor med ost på. Sedan sätter jag mig här vid datorn och kollar min mail och annat roligt.
Sedan klär jag på mig, borstar tänderna och sedan säger jag hejdå till min sambo som ligger döende i sängen.

Där kommer min favoritdel i morgonrutinen. Att pussa min sambo hejdå. Han ligger där i sängen, man ser att han drömmer och jag tycker att han är världens finaste. Han är alldeles varm och jag pussar på honom lite lätt och han ger av sig ett litet ljud och ibland ler han, trots att han sover. Ibland pratar han med mig i sömnen, ibland håller han fast mig och vägrar låta mig gå - då han sover.
Det är nog det bästa jag vet att göra på morgonen.


Nej, nu ska jag göra rutin nummer 100 - klä på mig! Snart kommer mitt favoritmoment.

Hoppas alla får en underbar dag trots denna kyla.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0