Forbidden act.

Hittade lite av mina favoritblommor ute förut. Prästkragar! Är de inte vackra?
Hehe, mitt hår börjar bli ganska långt igen :) Mitt hår växer alltid så fort.
Men jag lessnar snabbt, vill redan ha ny färg och frisyr igen ;) haha
.
.
Jo.
Dygnet har för få timmar har jag kommit fram till. Jag hinner inte tillfredställa alla behov på en och samma dag. Jobba, göra hushållsysslor, måla, läsa manga, läsa böcker, titta på animerat och skriva samtidigt. Gah. Kunde inte dygnet fått åtminstone 10 timmar extra? Och kunde inte människans kropp konstruerats på ett annat sätt, varför måste vi sova? Det är ju så himla onödigt! Dötid är det värsta jag vet.
.
.
Till exempel när man ska åka pendel 26 minuter till och från jobbet varje arbetspass. Jag förlorar alltså 52 minuter om dagen på att pendla och lägg på 30 minuter för gångväg till och från pendeln. Sammanlagt förlorar jag 82 minuter om dagen av mitt liv på att göra absolut INGENTING.
Den tanken gör mig sjukt deprimerad.
.
.
.
Så. Jag sysselsätter mig dessa 52 minuter på pendeln genom att först isolera mig från yttrevärlden i form av musik eller stänga av alla mina sinnen som kan tänka sig att fokuseras på drägg runtomkring. Sedan drar jag fram luren och läser manga eller så har jag en riktigt fet bok med mig. På så sätt sysselsätter jag mig och förlorar alltså inte tid av mitt liv, utan jag gör något nyttigt. Jag vidgar mina fantasier och stimulerar ordförådet på en och samma gång.
.
.
Det värsta jag vet är att behöva sitta bland massa människor jag inte känner. Gå bland massa människor jag inte känner. Jag stänger totalt av när jag är ute och går ensam. Jag skulle kunna gå förbi Kungen själv utan att märka det, för jag tittar oftast inte på människor när jag går ensam. Jag kollar ofta ner i marken och befinner mig i en helt annan värld.
.
.
Christian säger alltid när vi går tillsammans "Åh, såg du det där?" och jag "Eh va, vad?" och han svarar "Du kan inte påstå att du missade Det Där! Hur kunde du missa? Kollar du inte runtomkring dig när du går?" jag "Hmm.. Nej?"
.
.
Jag hatar att kolla på människor. Usch, orka!
Så om ni går förbi mig och jag inte märker det så vet ni att jag befinner mig i min värld. Jag brukar även se jättearg ut då jag antagligen är väldigt koncentrerad på en tanke jag har och tänker inte på att gå runt och le som en idiot för mig själv, för även om jag skulle se glad ut där jag går ensam - så är det någon annan som tror att jag är galen, för ingen kan se vad det är som gör mig glad? Ehhhh. Out of topic.
.
.
Så, nu har jag spenderat 10 minuter på ett meningslöst inlägg.
Och tanken på att mitt arbetspass börjar om 12 timmar är inte heller så roligt.
Adjö (btw, bloggen buggar fortfarande så jag kan inte hoppa ner en rad. Varav alla punkter.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0