Yeah i know.

Det finns EN sak jag älskar med vintern och EN sak jag hatar med sommaren.
Båda har samma svar.


GETINGAR.

På vintern är dom borta, LOVE, på sommaren kommer dom fram överallt, HATE. Jag är så RÄDD för getingar att det känns som att hela min kropp lägger av då jag ser en. Jag gick inne i två sekunder i lägenheten i mina underkläder från balkongen för att hämta något och när jag kommer in i vardagsrummet flyger Europas största geting där inne. Jag skojjar inte, och elak var den för den lät sådär surrande när dom låter arga. Fyfaaan. Jag sprang in i sovrummet och tog på mig mina tjockaste kläder, smög in i vardagsrummet för att hitta flugsmällaren.... Men den var så stor att jag inte vågade gå fram och slå den. Så jag fick panik, mina handflator vart så våta av rädslan att jag var tvungen att lägga ner smällaren. Jag hämtade min sambos feta M3 tidningar som ändå bara ligger och skräpar, och började kasta mot den.
TILLSLUT, efter ungefär 7 tidningar, träffade jag den jäveln. Men den dog inte!!! Och jag pallar inte att slå en insekt så man hör det där knastrandet så jag tog modet till mig och fick upp den på smällaren, sen kastade jag ut den på den kokheta plåten utanför som att varna dom andra att inte komma hit....

Nu vågar jag inte gå ut och sola igen :(

Förra sommaren råkade jag kasta min frisbee rakt på ett jordgetingbo vilket jag inte visste fören jag stod rakt på det. Jag blev stucken som fan och mina armar svullnade upp och var 60 grader varma.... Kanske därför jag blivit lite extra rädd.

Räcker med att jag kollar på bilden jag lagt in här och jag börjar kallsvettas.... usch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0