Katsa of Middluns.

"If there's a book you really want to read, but it hasn't
been written yet, then you must write it."

-Toni Morrison

Jag föll för konsten att skriva och att läsa. När jag tar upp en bok och öppnar den så försvinner allt runtomkring och boken har mig i ett fast grepp. Jag lever mig in i dem helt och blir otroligt förtvivlad då böckerna tar slut. Oftast försöker jag hitta triologier eller serier, för de har oftast många böcker att läsa. Men jag läser för fort. Gah, jag blir ruinerad.

Senast jag skrev om böcker skrev jag om serien "The Vampire Diaries" och dom böckerna har jag läst ut för länge sedan! 7 böcker.

Här kommer några jag läst nu:
(klicka på bilderna och ni ser en recension av böckerna)


Fallen ängel av Becca Fitzpatrick:

En svuren ed ... En fallen ängel ... Förbjuden kärlek ...

Förlorad ängel: Bok 2: Av Becca Fitzpatrick:


Detta är de två böckerna ur hennes triologi. Den sista boken kommer i oktober och jag orkar inte vänta på den svenska översättningen så det får bli yttligare en engelsk bok. (Alla böcker jag har, har alltid någon svensk bok och resten engelsk. De översätter alldeles för sakta.)

Denna bok påminner faktiskt lite om twilight, läste ut båda inom loppet av 2 dagar. Ruggigt bra! Rekomenderas starkt. Karaktärerna är så starka i denna bok! De fastnar verkligen inombords.


De utvalda: Bok 1 - Tankeläsaren: Av Kristin Cashore:



Jag har snart läst ut denna, bok 1. Tvåan har precis kommit ut men även den i engelska. Tur att man kan språket annars hade jag varit doomed.
Denna bok handlar om Katsa of Middluns. Därav namnet ovan ehe. Även denna bok är fängslande. Störtskön fantasy med mycket action, mord, blod, stider, kärlek, övernaturliga krafter. Allt i ett som jag älskar! Även karaktärerna här fastar inombords, helt otroligt hur denna författare kan måla upp bilder med text.

 

Nu har jag iallafall beställt nya böcker.
Stolen - fortsättningen på Biten av Kelley Armstrong.
Fire - fortsättningen på De utvalda av Kristin Cashore.
Twilight illustration - Av stephenie Meyer.


Nej nu blir det film - Paranormal activity 2.
sen sängdags.

Jag säger som väktarna sa till mig idag på jobbet "Hon är fan här varje dag, får du ens ta semester?" ja, jobb imorgon. Haaaj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0