Sad japanese song.

 
 
Bland det sorgligaste jag hört på länge. Mitt hjärta värms upp samtidigt som det blir iskallt då jag lyssnar på detta. Rörande. Älskar verkligen sånt här.
 
Den animerade serien i bakgrunden är "Samurai Champloo" för de som undrar. Jag har personligen inte sett den ännu, men efter denna video måste jag nog se den. Storyn verkar bra! 
 
Men i videon i alla fall, så efter 2 minuter och 40 sekunder eller något så börjar de prata från den animerade serien - tjejens röst är så ljus och sorgsen så jag började nästan gråta när jag hörde den! Jag vet, världens blödigaste människa är jag. Kan höra en jävla sorglig röst och börja gråta ;) 
 
Personen som sjunger - (taget från infon) - "The song is actually an Okinawan Folk Song which is known as Minyo always depicting either sadness , loss of loved ones , loss of hope , grievances , or finding new hope. This song is actually popular in Okinawa and Japan - just as Jazz / Soul developed when the afro americans laboured hard for the white folks"
 
Vackert iaf. Lyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0